HU

Pentru orice informatii va stam la dispozitie: 0757 011 710

Alimente bogate in vitamine pentru o vedere mai buna

Sursa: NutritieBio /

< Înapoi la articole

1. Galbenusul de ou

Multe persoane evita sa manance oua pentru ca acestea contin colesterol. Este adevarat, dar – dupa cum s-a dovedit stiintific – colesterolul din alimente reprezinta doar o mica parte din colesterolul produs de organismul nostru. In plus, sa renunti la oua inseamna sa renunti la o serie de nutrienti esentiali pentru organism si la cateva vitamine pentru ochi. Oul contine o cantitate importanta de luteina, antioxidant care combate radicalii liberi si creeaza o vedere mai buna. Alaturi de zinc, pe care il gasim tot in galbenusul de ou, luteina ajuta la prevenirea degenerescentei maculare, una dintre cauzele pierderii vederii la persoanele de peste 65 de ani. Cel mai bun mod de a absorbi luteina din oua este sa le mancam crude. Ouale gatite contin cantitati mai mici de luteina, dar putem sa le combinam cu uleiuri bogate in luteina, cum sunt cele de cocos si masline, pentru o mai buna absorbtie a acestui antioxidant.

2. Spanacul si alte verdeturi

Spanacul gatit, kale, stevia, dar si alte tipuri de verdeturi contin cantitati foarte mari de luteina si zexantina, antioxidanti care s-a dovedit ca scad riscul de a dezvolta diferite boli cronice ale ochiului. Nu uitati sa gatiti legumele in uleiuri de calitate, de masline sau de cocos, pentru a absorbi mai bine acesti antioxidanti.

3. Somonul (si alti pesti grasi), recomandati pentru o vedere buna

Somonul, macroul, tonul si ansoa nu doar ca sunt niste pesti deliciosi, dar au si doze mari de omega 3, acid gras pe care il gasim in retina umana. Omega 3 scade riscul de a face degenerescenta maculara si trateaza sindromul ochiului uscat. Cel putin doua portii de peste gras pe saptamana vor contribui cu siguranta la o vedere mai buna.

4. Fructele de padure si citricele

5. Morcovul, cel mai popular aliment pentru o vedere buna

6. Migdalele